Integritetspolicy
Integritetsdokument för Assistenten.se
1. Introduktion
Detta integritetsdokument förklarar hur Assistenten.se (“vi”, “oss”, “vår”) samlar in, använder, lagrar och skyddar personuppgifter enligt General Data Protection Regulation (GDPR).
2. Insamling av Personuppgifter
Vi samlar in personuppgifter som du frivilligt tillhandahåller när du använder vår tjänst, såsom när du registrerar dig, gör en beställning, eller kommunicerar med oss. Exempel på sådana uppgifter inkluderar, men är inte begränsade till, namn, e-postadress, postadress och telefonnummer.
3. Användning av Uppgifter
Dina personuppgifter används för att:
- Hantera din användning av våra tjänster.
- Kommunicera med dig om din användning av tjänsten.
- Förbättra och anpassa vår tjänst.
- Uppfylla juridiska och regelverksmässiga skyldigheter.
4. Rättslig grund för behandling
Vi behandlar dina personuppgifter baserat på följande rättsliga grunder:
- Ditt samtycke.
- Behovet av att fullgöra ett avtal med dig.
- Våra legitima affärsintressen.
- Rättsliga krav.
5. Utlämnande till Tredje Part
Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part, utom i enlighet med GDPR. Detta kan innefatta:
- Tjänsteleverantörer som hjälper oss med vår verksamhet.
- Om det krävs enligt lag eller för att skydda våra rättigheter.
6. Dina Rättigheter
Enligt GDPR har du rätt att:
- Begära tillgång till dina personuppgifter.
- Begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
- Begära radering av dina personuppgifter.
- Invända mot eller begränsa behandlingen av dina uppgifter.
- Begära dataportabilitet.
7. Dataskydd
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, ändring, spridning eller förstörelse.
8. Ändringar i Integritetsdokumentet
Eventuella ändringar i vårt sätt att hantera personuppgifter kommer att kommuniceras genom uppdateringar av detta dokument.
9. Kontaktinformation
För frågor om detta integritetsdokument eller dina personuppgifter, kontakta oss på SUPPORT.